16. Good night... and good luck

You know it ain't easy for these thoughts here to leave me.

Jag börjar se på min framtid med positiva ögon om än med en gnutta tillförsikt. Jag vill ju göra så mycket, och det känns tråkigt att behöva prioritera bort så många could-have-been-ögonblick. Nåja, världen är ung, men jag är yngre, och mycket ska jag nog hinna med än.

There are no words to describe it in french or in english.

Och när man börjar titta på pengar med förakt så tror jag att man är på rätt väg. Det är nog inte det som livet handlar om trots allt. Läste just att Anja slängt bort sina första Converse-skor. Jag kan dock stolt säga att jag har mina kvar. Dom pallar inte trycket av två fötter längre, men jag gillar att dom ligger där i kartongen och på något barnsligt sätt visar prov på hur långt jag kommit i livet.

Cause diamonds they fade, and flowers they bloom.

These feelings won't go away. They've been knocking me sideways. They've been knocking me out lately. Whenever you come around me. These feelings won't go away.

Om solen fortsätter att brinna ikväll så tror jag visst bestämt att det blir en cykeltur till stan och tillbaka. Bara för att jag, för första gången på flera veckor, har några timmar över till att ta det lugnt.

Dagens låttips: Citizen Cope - Sideways.

Kommentarer
Postat av: Anja

"Jag kan dock stolt säga att jag har mina kvar." Aj, vilken svidande kritik. Nu är jag gråtfärdig & vill rota i soptunnan.

2009-06-24 @ 11:06:39
URL: http://anjamariaeriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0